آبگرمکن فن‌دار یا بدون فن؟

فن دار یا بدون فن؟

آبگرمکن فن‌دار و آبگرمن بدون فن، جزء پرفروش‌ترین آبگرمکن‌های بازار هستند که هرکدام برای شرایط و محل نصب مخصوص به خود طراحی شده است.

نحوه مکش دودکش در آبگرمکن بدون فن

آبگرمکن‌های بدون فن، محصولات احتراق مشعل را به صورت طبیعی از دودکش خارج می‌کند. در این دستگاه‌ها دودکش باید به صورت عمودی و مستقیم (بدون زانو) به پشت‌بام رفته باشد و در انتهای آن کلاهک H قرار داشته باشد تا مکش طبیعی به صورت کامل انجام شود. اطراف دودکش تا حد امکان باید باز باشد. دیوار بلند، ساختمان و کولرآبی نباید قرار داشته باشد.

شرکت بوتان چندین مدل آبگرمکن بدون فن تولید میکند.

سری آبگرمکن شمعک دار مدل های B3115، B4115، B4118 می‌باشد.

سری آبگرمکن بدون شمعک مدل‌های B3215i، B4215i، B4218i هستند.

چنانچه محل نصب آبگرمکن‌دیواری یا پکیج شوفاژ دیواری یکی از شرایط زیر را داشته باشد، امکان مکش طبیعی دود توسط دودکش وجود ندارد.

  • اگر دودکش دستگاه از نمای ساختمان به بیرون رفته باشد.
  • دستگاه در تراس قرار گرفته باشد و دودکش به پشت‌بام نرفته باشد.
  • مسیر دودکش به پشت بام دارای تعداد زیادی زانو باشد.
  • مسیر عمودی دودکش تا پشت‌بام دارای مسیر افقی نیز باشد.

در این شرایط باید از آگرمکن فن‌دار استفاده شود. خروجی دودکش دستگاه‌های فن‌دار به یک فن مجهز شده است. این فن دود حاصل از احتراق مشعل را با ایجاد فشار منفی به بیرون هدایت می‌کند، همین امر از نشت مونواکسید کربن به داخل منزل جلوگیری می‌کند.

مدل‌های آبگرمکن فن‌دار بوتان

سری آبگرمکن فن‌دار بوتان مدل های B3318if، B3315if می‌باشد.

باتوجه به شرایط نصب دستگاه‌های بوتان، شرکت بابت نصب و گارانتی دستگاه‌های خود بسیار سختگیرانه عمل می‌کند و احتمال آنکه دستگاه بدون فن شما توسط شرکت نصب و گارانتی شود بسیار پایین است. بنابراین توصیه ما به شما این است که تاحد امکان دستگاه‌های فن‌دار بوتان را تهیه نمایید و یا اینکه قبل از خرید خود با مشاورین ما تماس داشته باشید.

همچنین برای مطالعه خصوصیات فنی و تفاوت مدل های آبگرمکن بوتان می‌توانید مقاله معرفی مدل‌های آبگرمکن بوتان و راهنمای انتخاب آبگرمکن دیواری بوتان را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *