شرایط بازگرداندن کالا

تلاش ما همواره رضایتمندی و آسودگی خاطر مشتریان هنگام خرید از فروشگاه اینترنتی خانه لوکس است، کالاهای ارسالی از انبارهای فروشگاه، قبل از ارسال توسط تیم بازرسی از لحاظ ظاهری و بسته‌بندی، بازبینی و سپس ارسال می‌شود. با این وجود ممکن است مشتریان محترم پس از خرید با مسایلی روبرو شوند که در چنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات بازگرداندن کالا به شریح زیر در نظر گرفته شده است:

الف) نکات بسیار مهم

1- در هنگام تحویل کالا از مامور ارسال، حتما باید مشخصات و تعداد اقلام خریداری شده با سفارش داده شده توسط مشتری محترم، به دقت بررسی شود و به تایید وی برسد.

1-  به موضوع بسیار مهم عدم باز کردن بسته بندی ،جعبه و نصب کالاهایی است که باید توسط نصاب مجاز شرکت مربوطه راه اندازی شوند (مانند برندهای مختلف کولر گازی و اسپلیت ، پکیج ،  کولر آبی، آبگرمکن، رادیاتور) توجه داشته باشید ، نصب و راه اندازی این محصولات صرفا باید توسط نصاب مجاز انجام شود. برای این منظور با واحد خدمات بعد از فروش مجاز شرکت مربوطه که روی جعبه یا کارت گارانتی محصول مربوطه به وضوح درج گردیده است تماس بگیرید. در غیر این صورت امکان استفاده از هرگونه گارانتی محصول یا حتی خدمات بازگرداندن کالا از بین خواهد رفت.

2- کالاهایی که در صفحه کالا دارای گارانتی “اصالت و سلامتی فیزیکی کالا” هستند شامل ضمانت بازگشت کالا نخواهد شد.

ب) شرایط بازگرداندن کالا

1- اگر کالا مشکل فنی داشته باشد. (بدیهی است که کالاهایی که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش خود شرکت می‌باشند، مسئولیت هرگونه رفع مشکل و ایرادفنی آن بر عهده شرکت تولیدکننده آن کالا می‌باشند.)

  • به این نکته باید توجه داشت که باید جعبه اصلی محصول  سالم و بدون پارگی نگهداری شود و کالا باید به شکل اصلی در کارتن یا جعبه اصلی و با تسمه و بسته بندی کامل اولیه به فروشگاه بازگردانده شود.
  • برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
  • در صورت استفاده نادرست پس از تحویل کالا، امکان استفاده از ضمانت بازگشت کالا را از بین خواهد برد.
  • استفاده نادرست پس از تحویل کالا، شامل مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه‌اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) می باشد.

2- اگر مشتری از خرید خود منصرف شود.

  • انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که اولا شامل موارد کولر گازی، پکیج ،کولر آبی، آبگرمکن و رادیاتور نباشد و ثانیا باز نشده باشد، هیچ‌گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمپ، برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
  • لطفاً توجه داشته باشید که کوچکترین تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته‌بندی، امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

ج) روند بازگشت کالا چگونه است؟

1- درابتدای امر و قبل از هرگونه اقدامی با کارشناسان خدمات پس از فروش خانه لوکس تماس بگیرید.

2- از ارسال بدون هماهنگی با کارشناسان خدمات پس از فروش جدا خودداری فرمایید.

3- اگر کالای شما جز دسته‌های پکیج، آبگرمکن، کولرگازی، کولرآبی و رادیاتور باشد به هیچ عنوان نباید بسته بندی آن باز شده باشد.

4- اگر کالا شامل موارد بالا نباشد، برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

5- درصورت ارسال با پست پیشتاز، عکس و تصویری از رسید پستی تهیه و به آدرس info@khaneye-lux.com ایمیل کنید.

ج) هزینه ارسال کالا چگونه محاسبه می‌شود؟

1- اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان فروش خانه لوکس برسد، هزینه‌های ارسال به عهده خانه لوکس است.

2- برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به شرکت ارسال شود. همچنین تصویری از رسید تهیه و به آدرس info@khaneye-lux.com ایمیل شود.

3) در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان خانه لوکس، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

د) پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟

1- کارشناسان فروش خانه لوکس ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. در صورت تایید ایراد و آسیب فیزیکی توسط کارشناسان ،کالا تعویض خواهد شد و مشتری میتواند کالای خود را با مدل دیگر جایگزین کند.

2- لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا می باشد. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ خانه لوکس بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، خانه لوکس تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.

3- اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و خانه لوکس در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا -درج شده در فاکتور- به مشتری را می‌پذیرد.

4- پس از دریافت و پذیرش کالا توسط خانه لوکس، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین 48 ساعت کاری زمان خواهد برد.
5) از هنگامی که وضعیت کالا توسط کارشناسان، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 72 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
6) ملاک عمل و اقدام در خصوص رویه های بازگرداندن کالا، نظر کارشناسان فنی و فروش خانه لوکس است.

توجه :

پس از بررسی کالاهای مرجوعی توسط کارشناسان ، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک هفته بصورت امانت نزد خانه لوکس باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت خانه لوکس در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسوولیتی نخواهد داشت.