راهنمای انتخاب آبگرمکن دیواری بوتان

راهنمای انتخاب آبگرمکن دیواری بوتان

چنانچه قصد خرید آبگرمکن دیواری بوتان را دارید و در انتخاب بین مدل‌های مختلف آبگرمکن‌ بوتان دچار مشکل شده‌اید. تا انتهای این مقاله با ما باشید تا به به صورت ساده، نکات و مشخصات مختلف در تعیین آبگرمکن دیواری مناسب را خدمت شما ارائه دهیم.

نکات مهمی که باید در انتخاب آبگرمکن به آنها توجه شود: 1-متراژ واحد 2-ارتفاع عمودی دودکش 3-نحوه قرار گیری دودکش 4-سایز دودکش

1-متراژ واحد

اگر که واحد مورد نظر شما کمتر از 60 مترمربع می‌باشد، تنها انتخاب شما آبگرمکن محفظه احتراق بسته است که  آبگرمکن دیواری بوتان B5418rs می‌باشد . این نوع آبگرمکن طوری طراحی شده که مشعل کاملا از محیط خانه ایزوله است و اکسیژن لازم برای احتراق از محیط بیرون گرفته می‌شود. دودکش‌های این نوع آبگرمکن از نوع دوجداره است که به منظور تخلیه دود ناشی از مشعل و تامین اکسیژن تعبیه شده است.

اگر که واحد مورد نظر شما از 60 مترمربع بیشتر باشد می‌توانید از مدل‌های دیگر بوتان استفاده کنید. و نکات تاثیرگذار در انتخاب آن ارتفاع عمودی دودکش، نحوه قرار گیری آن و سایز دودکش می‌باشد.

2- ارتفاع عمودی دودکش

اگر که ارتفاع عمودی دودکش از آبگرمکن تا کلاهک کمتر از 4 متر باشد تنها باید از آبگرمکن‌های فن‌دار بوتان استفاده کنید. برای مکان‌هایی که مکش طبیعی از طریق دودکش ضعیف باشد باید از آبگرمکن‌های فن‌دار استفاده کرد. در این نوع دستگاه‌ها یک فن در خروجی آبگرمکن قرار داده شده است تا به تخلیه راحتتر دود کمک کند.

برای واحدهای 60 مترمربع تا 120 مترمربع باید از آبگرمکن دیواری بوتان B3315if استفاده کرد.

برای واحدهای بالای 120 مترمربع باید از آبگرمکن دیواری بوتان B3318if استفاده نمود.

3-نحوه قرارگیری دودکش

اگر که دودکش به پشت بام نرفته باشد و در نمای ساختمان قرار گرفته باشد و یا اینکه دستگاه و دودکش آن هم در تراس قرار گرفته باشد باید از آبگرمکن فن‌دار استفاده شود که برای متراژ مختلف به صورت زیر است.

برای واحدهای 60 مترمربع تا 120 مترمربع باید از آبگرمکن دیواری بوتان B3315if استفاده کرد.

برای واحدهای بالای 120 مترمربع باید از آبگرمکن دیواری بوتان B3318if استفاده نمود.

4-سایز دودکش

اگر که محل نصب آبگرمکن شما در هیچ یک از دسته‌بندی‌های بالا قرار نگیرد پس دودکش ساختمان شما به صورت توکار تا پشت بام رفته است و دارای ارتفاع عمودی حداقل چهار متر می باشد. دودکش‌های توکار در دو سایز 10 و 15 سانتیمتری در ساختمان های به کار می‌روند که با توجه به سایز دودکش و متراژ ساختمان میتوانید گزینه های زیر را میتوانید انتخاب کنید.

برای واحد با دودکش 10 سانتیمتری:

واحدهای 60 مترمربع تا 120 مترمربع: آبگرمکن دیواری بوتان B4115 ، آبگرمکن دیواری بوتان B4215i Turbo

برای واحد با دودکش 15 سانتیمتری:

واحدهای 60 مترمربع تا 120 مترمربع: آبگرمکن دیواری بوتان B3115 ، آبگرمکن دیواری بوتان B3215i

واحدهای بزرگتر از 120 مترمربع : آبگرمکن دیواری بوتان B4118 ، آبگرمکن دیواری بوتان B4218i Turbo

درصورتیکه با مطالعه این مقاله در انتخاب آبگرمکن دیواری مناسب منزل خود به نتیجه نرسیده‌اید. میتوانید از قسمت نظرات همین مقاله سوالات خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند و یا می‌توانید با شماره تلفن دفتر فروشگاه 46883080-021 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *