معرفی پکیج‌های تک‌مبدل

پکیج‌های تک مبدل اولین نسل از پکیج‌ شوفاژ دیواری بود که وارد بازار شد، همانطور که از اسم آن مشخص است این پکیج‌ها فقط یک مبدل گرمایشی دارد که هم وظیفه گرم کردن آب مصرفی و هم گرم کردن مدار گرمایشی (رادیاتورها) برعهده دارد.

از آنجا که مبدل اصلی در معرض گرمای مستقیم مشعل قرار دارد، امکان تنظیم دمای آب مصرفی به صورت جداگانه وجود ندارد. به عبارت دیگر دمای آبگرم مدار گرمایشی و دمای آبگرم مصرفی یکسان خواهد بود و شما تنها قادر هستید که دمای هردو را به طور همزمان کم و یا زیاد کنید. همچنین از نقاط ضعف این مدل نوسان دمای آبگرم مصرفی در بعضی مواقع است.

پمپ سیرکولاتور پکیج‌های شوفاژ دیواری تک مبدل تنها وظیفه گردش آبگرم در مدار گرمایشی(رادیاتور و حوله خشک کن) را دارد، که درتابستان باتوجه به بسته بودن رادیاتورها پمپ سیرکولاتور نیز خاموش است که از نکات جالب توجه در این نوع پکیج‌ها می‌باشد. چراکه باعث کاهش استهلاک و خرابی پمپ نسب به دستگاه‌های دومبدل می‌شود.

همانطور که در نقشه کارکرد پکیج های تک مبدل مشخص است، مدار آبگرم مصرفی بدون دخالت پمپ سیرکولاتور تامین میشود. به همین دلیل در تابستان نیاز به روشن بودن پمپ نیست.

پکیج های تک مبدل قطعات الکتریکی کمتر، سیستم داخلی ساده و مکانیزم راحتتری نسبت به پکیج‌های دومبدل دارد.

با این حال درحال حاضر شرکت بوتان و ایران رادیاتور تنها پکیج‌های دومبدل تولید میکنند و حدود 2 سال از توقف تولید این مدل‌ها میگذرد. پکیج‌های تک مبدل با اینکه مزایای زیادی داشتند ولی  از نقاط ضعف بزرگ آنها جرمگیری زیاد مبدل آنها بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *